hittakatarina.blogg.se

Om att vara utbränd och hitta vägar tillbaka till ett normalt liv.

Corona

Publicerad 2020-03-26 15:39:38 i Allmänt,

På några veckor ser världen helt annorlunda ut. Coronaviruset sprider sig och folk insjuknar i Covid-19. Vissa får lindriga symptom, medan andra kräver intensivvård och några dör. Idag presenterades att Sverige hittills har 66 döda.
 
Vi har alla fått ställa om våra liv mer eller mindre. Det finns en massa restriktioner att förhålla sig till som inte fanns för en månad sedan. I alla fall i delar av landet ska man jobba hemifrån om det går. Alla personer över 70 år i landet ska hålla sig hemma och undvika att träffa folk. Har man symptom ska man hålla sig hemma för att undvika smittspridning. Universitet och gymnasieskolor har sin undervisning via nätet.
 
Det är betydligt lugnare på jobbet - färre som ringer, färre som mejlar, möten genomförs i större utsträckning på distans. Flera från arbetsplatsen har hållit sig borta av en eller annan orsak de två senaste veckorna.
 
Idag blev det min tur. Jag har åkt hem på grund av flera symptom på luftvägsinfektion. Från början gick min arbetsgivare ut med att man jobbar om man inte är riktigt sjuk. Det på tvärs emot det man uppmanats från Folkhälsomyndighetens sida att gå hem vid minsta symptom. Tidigare i veckan började vi fundera över hur vi gör om vi ska jobba hemifrån. Vi har inte utrustning så att det enkelt går att ordna för alla.
 
Under flera dagar har jag upplevt att det har varit något på gång som inte brutit ut. Nu kom det alltså. Nu blir det för min del att i första hand vara hemma idag och i morgon från jobbet. På måndag får jag se om jag är på benen eller om det blir ytterligare dagar hemma. 
 
Nu blir det några timmar av vila innan det blir dags för middag. Som tur är behöver den i stort sett bara värmas. Jag kan alltså få en lugn kväll precis som jag behöver.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Jag har blivit utbränd och letar sätt att komma tillbaka till ett normalt liv. Nu ska jag hitta Katarina, en ny förbättrad version som är starkare och friskare än den gamla.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela